Specjalista ds. reklamy internetowej - czym się zajmuje?


Marketing internetowy jest znacznie bardziej złożony niż marketing tradycyjny. Został on bardziej rozwinięty dzięki technologii, z której korzystamy dzisiaj. Jeszcze trzydzieści lat temu wielu specjalistów od marketingu nie pomyślałoby o tak szerokich możliwościach, jakie dzisiaj daje nam Internet. Przedsiębiorcy i właściciele firm doskonale zdają sobie z tego sprawę, dlatego właśnie poszukują wykształconych w tym kierunku ludzi, którzy zadbają o rozwój marketingu internetowego ich firmy. Ukończenie studiów i zostanie specjalistą ds. reklamy internetowej otwiera cały szereg nowych możliwości i pozwala na realizowanie się na wielu ścieżkach kariery. Dowiedz się czym jest marketing internetowy i jakie narzędzia się w nim stosuje. Dzięki studiom zdobędziesz wiedzę i praktyczne doświadczenie w posługiwaniu się kanałami promocyjnymi w marketingu internetowym. Nauczysz się świadomie tworzyć kampanie marketingowe w Internecie i przeniesiesz swoje umiejętności na najwyższy poziom. CO TO JEST MARKETING INTERNETOWY? Marketing internetowy, zwany również marketingiem online, polega na promowaniu marki oraz jej produktów i usług wśród odbiorców online za pomocą Internetu. W marketingu internetowym wykorzystuje się kombinację strategii internetowych, które pomagają budować lepsze relacje z odbiorcami i przyciągać więcej zainteresowanych leadów. PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA DLA SPECJALISTY DS. MARKETINGU INTERNETOWEGO Ponieważ Internet sprawił, że łatwiej i taniej jest dystrybuować informacje i media do odbiorców na całym świecie, firmy zatrudniają specjalistów, aby dbać o ten aspekt marketingu. Marketing internetowy wykracza poza zwykłe wykorzystanie mediów cyfrowych do promowania firmy; obejmuje również elektroniczne systemy zarządzania relacjami z klientami i cyfrowe dane klientów. Specjaliści od marketingu internetowego mierzą i śledzą również efekty swoich kampanii za pomocą analityki sieciowej. Specjaliści od reklamy internetowej wykorzystują strony wyników wyszukiwarek, Rich Media, strategie Web 2.0, pocztę elektroniczną, portale społecznościowe, a także urządzenia mobilne. Specjaliści ds. reklamy internetowej współpracują z menedżerami ds. marketingu i reklamy, artystami kreatywnymi i autorami kopii w celu stworzenia treści reklamowych do promowania firmy i jej produktów w Internecie. ZOSTAŃ SPECJALISTĄ DS. REKLAMY INTERNETOWEJ I TWÓRZ SKUTECZNE STRATEGIE Naucz się tworzyć skuteczne strategie marketingowe w Internecie! Silna strategia marketingu internetowego może przyciągnąć nowych klientów i stworzyć konsumentów, którzy będą lojalni wobec marki. Strategie obejmują inwestowanie w tworzenie przyjaznej dla użytkownika strony internetowej, optymalizację witryny dla wyszukiwarek w celu zwiększenia ruchu, tworzenie kampanii w mediach społecznościowych, które budują zaangażowanie klientów i pisanie informacji prasowych w celu zwiększenia zasięgu online. JAKIMI NARZĘDZIAMI POSŁUGUJE SIĘ SPECJALISTA DS. MARKETINGU INTERNETOWEGO? Marketing internetowy umożliwia wyświetlanie reklam i innych materiałów promocyjnych w oprogramowaniu, filmach wideo i na stronach internetowych. Reklamy mogą również pojawiać się w aplikacjach mobilnych, które ludzie mają w swoich smartfonach. W rzeczywistości istnieją niezliczone rodzaje reklam i kanałów online. Kanały reklamowe, w tym kontekście, odnoszą się do miejsc, w których reklamy mogą się pojawiać. Poniżej przedstawiamy kilka z nich: >> Reklamy tekstowe Reklama tekstowa składa się z tekstu pisanego z hiperłączem. Po kliknięciu w hiperłącze (link) następuje przejście na określoną stronę internetową. Nazywamy tę stronę internetową lub stronę internetową reklamodawcy "landing page". Reklamy tekstowe pojawiają się zazwyczaj w tekstach na blogach, artykułach informacyjnych lub jako samodzielny fragment tekstu. >> Reklamy displayowe Reklamy displayowe pojawiają się obok treści online. Przykładowo, mogą pojawić się obok artykułu informacyjnego. Reklamy displayowe są powszechne na stronach internetowych, w aplikacjach i e-mailach. >> Banery reklamowe Banery reklamowe pojawiają się w widocznym miejscu na stronach internetowych. Na początku rozwoju marketingu internetowego, były one niezwykle popularne. Dziś są one mniej powszechne, ale nadal możemy je zobaczyć w aplikacjach i na stronach internetowych. >> Linki afiliacyjne Linki partnerskie to specyficzne adresy URL, które posiadają nazwę użytkownika lub identyfikator partnera. Reklamodawca zazwyczaj używa linków afiliacyjnych do rejestrowania ruchu z kampanii reklamowej. Specjaliści ds. reklamy internetowej w ten sposób zbierają informację o skuteczności kampanii marketingowej. W marketingu afiliacyjnym, specjaliści świadomie rekrutują partnerów do sprzedaży ich produktów lub usług online. >> Reklamy w aplikacji Są to reklamy, które pojawiają się w aplikacjach oprogramowania. Mogą one występować w formie reklam displayowych, tekstowych lub natywnych. Specjaliści ds. reklamy internetowej śledzą trendy oraz wyniki kampanii i na tej podstawie mogą skutecznie tworzyć różne kombinacje reklam w aplikacji, w celu uzyskania najlepszych wyników. W ciągu ostatnich sześciu lat ten rodzaj marketingu internetowego stał się coraz bardziej popularny, z uwagi na to, że przynosi najlepsze rezultaty. >> Reklamy e-mailowe Reklama e-mail może pojawić się jako reklama display, reklama natywna lub reklama tekstowa. Specjaliści ds. reklamy internetowej robią wszystko, aby pozyskać bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem. Dla promotora produktu, posiadanie bezpośredniej linii komunikacji z konkretnymi osobami jest najlepszym rozwiązaniem i przynosi najkorzystniejsze skutki w prowadzeniu kampanii. Dlatego, w świecie marketingu internetowego, reklama e-mail jest najbardziej skuteczną formą reklamy. >> Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) to proces optymalizacji witryny w celu uzyskania wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dzięki tej strategii witryna pojawia się we właściwych wynikach wyszukiwania, co pozwala przyciągnąć więcej użytkowników do witryny. Znaczna część SEO polega na zwiększeniu pozycji w wynikach wyszukiwania poprzez zastosowanie technik mających na celu: ● Badanie i włączanie do treści wyszukiwanych terminów (słów kluczowych), których używają docelowi odbiorcy ● Generowanie wysokiej jakości treści, które dostarczają odbiorcom istotnych odpowiedzi na zadawane przez nich pytania ● Poprawy doświadczenia użytkownika poprzez ulepszenie projektu strony internetowej ● Zdobycie backlinków z autorytatywnych źródeł w branży w celu zdobycia pozycji online Dzięki wiedzy zdobytej na studiach na kierunku Specjalista ds. reklamy internetowej z całą pewnością nauczysz się korzystać ze wszystkich wyżej wymienionych narzędzi. Nauczysz się wykorzystywać wiedzę teoretyczną w praktyce i tworzyć kampanie marketingowe w internecie, które będą przede wszystkim skuteczne. Nie czekaj i już dzisiaj zapisz się na studia!

Dodano: 06-07-2021
Stopka