Aktualności


Coach - kim jest i jak można nim zostać?

21-07-2021

Coach to jeden z tzw. zawodów przyszłości, które w najbliższych latach będą się cieszyć rosnącą popu ...

Jak efektywnie zarządzać projektami?

19-07-2021

5 sprawdzonych porad jak efektywnie zarządzać projektami.

W wielu nowoczesnych przedsiębiorstwach kie ...

Jak zostać analitykiem biznesowym? Dowiedz się czy to dobry ...

15-07-2021

Analityk biznesowy to doskonały zawód, jednak nie dla każdego. Jeśli stoisz przed wyborem studiów na ...

Czym zajmuje się grafik komputerowy i multimedialny - dowied ...

14-07-2021

Czym zajmuje się grafik komputerowy i multimedialny - dowiedz się czy to ścieżka kariery dla Ciebie? ...

Neuropsycholog - czym się zajmuje i jak nim zostać?

13-07-2021

Neuropsycholog - czym się zajmuje i jak nim zostać?

Mózg ludzki jest siecią połączeń, które reguluj ...

Specjalista ds. reklamy internetowej - czym się zajmuje?

06-07-2021
Marketing internetowy jest znacznie bardziej złożony niż marketing tradycyjny. Został on bardziej rozwinięty dzięki technologii, z której korzystamy dzisiaj. Jeszcze trzydzieści lat temu wielu specjalistów od marketingu nie pomyślałoby o tak szerokich możliwościach, jakie dzisiaj daje nam Internet. Przedsiębiorcy i właściciele firm doskonale zdają sobie z tego sprawę, dlatego właśnie poszukują wykształconych w tym kierunku ludzi, którzy zadbają o rozwój marketingu internetowego ich firmy. Ukończenie studiów i zostanie specjalistą ds. reklamy internetowej otwiera cały szereg nowych możliwości i pozwala na realizowanie się na wielu ścieżkach kariery. Dowiedz się czym jest marketing internetowy i jakie narzędzia się w nim stosuje. Dzięki studiom zdobędziesz wiedzę i praktyczne doświadczenie w posługiwaniu się kanałami promocyjnymi w marketingu internetowym. Nauczysz się świadomie tworzyć kampanie marketingowe w Internecie i przeniesiesz swoje umiejętności na najwyższy poziom. CO TO JEST MARKETING INTERNETOWY? Marketing internetowy, zwany również marketingiem online, polega na promowaniu marki oraz jej produktów i usług wśród odbiorców online za pomocą Internetu. W marketingu internetowym wykorzystuje się kombinację strategii internetowych, które pomagają budować lepsze relacje z odbiorcami i przyciągać więcej zainteresowanych leadów. PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA DLA SPECJALISTY DS. MARKETINGU INTERNETOWEGO Ponieważ Internet sprawił, że łatwiej i taniej jest dystrybuować informacje i media do odbiorców na całym świecie, firmy zatrudniają specjalistów, aby dbać o ten aspekt marketingu. Marketing internetowy wykracza poza zwykłe wykorzystanie mediów cyfrowych do promowania firmy; obejmuje również elektroniczne systemy zarządzania relacjami z klientami i cyfrowe dane klientów. Specjaliści od marketingu internetowego mierzą i śledzą również efekty swoich kampanii za pomocą analityki sieciowej. Specjaliści od reklamy internetowej wykorzystują strony wyników wyszukiwarek, Rich Media, strategie Web 2.0, pocztę elektroniczną, portale społecznościowe, a także urządzenia mobilne. Specjaliści ds. reklamy internetowej współpracują z menedżerami ds. marketingu i reklamy, artystami kreatywnymi i autorami kopii w celu stworzenia treści reklamowych do promowania firmy i jej produktów w Internecie. ZOSTAŃ SPECJALISTĄ DS. REKLAMY INTERNETOWEJ I TWÓRZ SKUTECZNE STRATEGIE Naucz się tworzyć skuteczne strategie marketingowe w Internecie! Silna strategia marketingu internetowego może przyciągnąć nowych klientów i stworzyć konsumentów, którzy będą lojalni wobec marki. Strategie obejmują inwestowanie w tworzenie przyjaznej dla użytkownika strony internetowej, optymalizację witryny dla wyszukiwarek w celu zwiększenia ruchu, tworzenie kampanii w mediach społecznościowych, które budują zaangażowanie klientów i pisanie informacji prasowych w celu zwiększenia zasięgu online. JAKIMI NARZĘDZIAMI POSŁUGUJE SIĘ SPECJALISTA DS. MARKETINGU INTERNETOWEGO? Marketing internetowy umożliwia wyświetlanie reklam i innych materiałów promocyjnych w oprogramowaniu, filmach wideo i na stronach internetowych. Reklamy mogą również pojawiać się w aplikacjach mobilnych, które ludzie mają w swoich smartfonach. W rzeczywistości istnieją niezliczone rodzaje reklam i kanałów online. Kanały reklamowe, w tym kontekście, odnoszą się do miejsc, w których reklamy mogą się pojawiać. Poniżej przedstawiamy kilka z nich: >> Reklamy tekstowe Reklama tekstowa składa się z tekstu pisanego z hiperłączem. Po kliknięciu w hiperłącze (link) następuje przejście na określoną stronę internetową. Nazywamy tę stronę internetową lub stronę internetową reklamodawcy "landing page". Reklamy tekstowe pojawiają się zazwyczaj w tekstach na blogach, artykułach informacyjnych lub jako samodzielny fragment tekstu. >> Reklamy displayowe Reklamy displayowe pojawiają się obok treści online. Przykładowo, mogą pojawić się obok artykułu informacyjnego. Reklamy displayowe są powszechne na stronach internetowych, w aplikacjach i e-mailach. >> Banery reklamowe Banery reklamowe pojawiają się w widocznym miejscu na stronach internetowych. Na początku rozwoju marketingu internetowego, były one niezwykle popularne. Dziś są one mniej powszechne, ale nadal możemy je zobaczyć w aplikacjach i na stronach internetowych. >> Linki afiliacyjne Linki partnerskie to specyficzne adresy URL, które posiadają nazwę użytkownika lub identyfikator partnera. Reklamodawca zazwyczaj używa linków afiliacyjnych do rejestrowania ruchu z kampanii reklamowej. Specjaliści ds. reklamy internetowej w ten sposób zbierają informację o skuteczności kampanii marketingowej. W marketingu afiliacyjnym, specjaliści świadomie rekrutują partnerów do sprzedaży ich produktów lub usług online. >> Reklamy w aplikacji Są to reklamy, które pojawiają się w aplikacjach oprogramowania. Mogą one występować w formie reklam displayowych, tekstowych lub natywnych. Specjaliści ds. reklamy internetowej śledzą trendy oraz wyniki kampanii i na tej podstawie mogą skutecznie tworzyć różne kombinacje reklam w aplikacji, w celu uzyskania najlepszych wyników. W ciągu ostatnich sześciu lat ten rodzaj marketingu internetowego stał się coraz bardziej popularny, z uwagi na to, że przynosi najlepsze rezultaty. >> Reklamy e-mailowe Reklama e-mail może pojawić się jako reklama display, reklama natywna lub reklama tekstowa. Specjaliści ds. reklamy internetowej robią wszystko, aby pozyskać bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem. Dla promotora produktu, posiadanie bezpośredniej linii komunikacji z konkretnymi osobami jest najlepszym rozwiązaniem i przynosi najkorzystniejsze skutki w prowadzeniu kampanii. Dlatego, w świecie marketingu internetowego, reklama e-mail jest najbardziej skuteczną formą reklamy. >> Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) to proces optymalizacji witryny w celu uzyskania wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dzięki tej strategii witryna pojawia się we właściwych wynikach wyszukiwania, co pozwala przyciągnąć więcej użytkowników do witryny. Znaczna część SEO polega na zwiększeniu pozycji w wynikach wyszukiwania poprzez zastosowanie technik mających na celu: ● Badanie i włączanie do treści wyszukiwanych terminów (słów kluczowych), których używają docelowi odbiorcy ● Generowanie wysokiej jakości treści, które dostarczają odbiorcom istotnych odpowiedzi na zadawane przez nich pytania ● Poprawy doświadczenia użytkownika poprzez ulepszenie projektu strony internetowej ● Zdobycie backlinków z autorytatywnych źródeł w branży w celu zdobycia pozycji online Dzięki wiedzy zdobytej na studiach na kierunku Specjalista ds. reklamy internetowej z całą pewnością nauczysz się korzystać ze wszystkich wyżej wymienionych narzędzi. Nauczysz się wykorzystywać wiedzę teoretyczną w praktyce i tworzyć kampanie marketingowe w internecie, które będą przede wszystkim skuteczne. Nie czekaj i już dzisiaj zapisz się na studia!

Ścieżki rozwoju psychologa

10-06-2021
Psychologia to wyjątkowy kierunek nauki, który daje początek ścieżki rozwoju, zarówno osobistego jak i zawodowego. Zachęcam do zapoznania się z opisanymi poniżej różnymi możliwościami. Aby uzyskać tytuł magistra psychologii należy studiować pięć lat. Niektóre uczelnie oferują cykl kształcenia w systemie bostońskim- czyli zgłębianie tajników psychologii podzielone jest na stopień licencjata i magistra. Niezwykle atrakcyjny obecnie model kształcenia zgodny z system edukacji oferuje możliwość indywidualnego toku studiowania dla osób, które posiadają dyplom ukończenia innych studiów, pokrewnych dla kierunku psychologia. Dzięki przepisaniu ocen z dotychczasowego dorobku naukowego, kandydat może zostać zakwalifikowany na wyższy rok niż pierwszy - jest to uzależnione od liczby zrealizowanych kursów, które będzie można uznać w ramach kształcenia na kierunku psychologia. Program studiów jest opracowany w oparciu o obecne standardy kształcenia na kierunku psychologia, które są ustalone przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego i w żadnym stopniu nie umniejszają edukacji w porównaniu z ta, która jest rozłożona na pięć lat. Krótko mówiąc, aby zostać psychologiem można studiować krócej – posiadając dyplom ukończenia innego kierunku. Ważne, aby zrealizować wszystkie kursy przewidziane w siatce studiów na kierunku psychologia oraz z powodzeniem obronić pracę dyplomową o tematyce psychologicznej. No dobrze, ale co dalej? Studia skończą się prędzej czy później - czy to po pięciu czy po trzech latach. Jakie ścieżki rozwoju ma przed sobą absolwent kierunku psychologia? Większość uczelni wyższych dla swoich studentów psychologii oferuje różne specjalności, gdzie najpopularniejszą od wielu lat jest psychologia kliniczna i osobowości. Niewiele osób wie jednak, iż uzyskując dyplom psychologa o powyższej specjalności absolwent nie ma prawa tytułować się mianem: psychologa klinicznego. Zasady i tryb kształcenia specjalizacyjnego z psychologii klinicznej podlegały do 01.07.2016 r. Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 30.09.2002 r. (Dz. U. Nr 173, poz.1419 z późniejszymi zmianami) w sprawie uzyskiwania tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia. Zgodnie z informacją zamieszczoną na stronie Sejmu RP nowa ustawa została uchwalona 24.02.2017 r. Ustawa została przekazana do Senatu i Prezydenta. W związku z powyższym, uzyskanie tytułu SPECJALISTY PSYCHOLOGA KLINICZNEGO możliwe jest po ukończeniu szkolenia specjalizacyjnego oraz zdaniu państwowego egzaminu specjalizacyjnego. I tak, szkolenie to obejmuje: specjalistyczny blok podstawowy (2 lata - zdobywa się tu wiedzę dotyczącą zastosowania psychologii klinicznej w czterech działach medycyny: psychiatrii, pediatrii, neurologii i chorób somatycznych) oraz blok szczegółowy (2 lata - wybór jedną z w/w ścieżek specjalistycznych i pogłębianie w tym kierunku wiedzy, szczegółowo dla zaburzeń i chorób danego działu medycyny). W trakcie szkolenia specjalizacyjnego psycholog powinien odbyć staż podstawowy wynoszący 1200 godzin wykonywania czynności zawodowych zgodnych z programem specjalizacji. Po uzyskaniu tytułu specjalisty psychologa klinicznego można ubiegać się o wpis na listę psychologów klinicznych na stronie konsultantów z psychologii klinicznej oraz wpis do Rejestru Psychologów Klinicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Wpis na listę prowadzoną przez konsultantów jest bezpłatny. Dyplom wydany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, na życzenie wnioskującego, zawiera informację o subspecjalności. Wpis możliwy poprzez stronę Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Aby podjąć pracę jako NAUCZYCIEL PSYCHOLOG, PSYCHOLOG SZKOLNY LUB PRZEDSZKOLNY, albo po prostu PSYCHOLOG PRACUJĄCY W PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ, nie wystarczy ukończyć studia na kierunku psychologia. Należy również posiadać przygotowanie pedagogiczne. Studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego trwają 3 semestry, które przekładają się na 270 godzin nauki oraz konieczność zrealizowania praktyk zawodowych w wymiarze 150 godzin. Rolą psychologa szkolnego/ przedszkolnego czy pracownika PPP jest świadczenie pomocy psychologicznej dla uczniów, nauczycieli i rodziców. Takie wsparcie może obejmować rozwiązywanie problemów wychowawczych, wspieranie ucznia w jego rozwoju, prowadzenie mediacji w sytuacjach kryzysowych, rozpoznawanie potrzeb i talentów uczniów czy prowadzenie działań w zakresie profilaktyki uzależnień. A może PSYCHOLOG TRANSPORTU? Uprawnienia do badania osób kierujących pojazdami wydawane są przez Marszałka Województwa po spełnieniu wymogów formalnych, m.in. ukończenia studiów podyplomowych z zakresu psychologii transportu, dla kandydatów, którzy nie byli skazani prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów oraz zostali wpisany do ewidencji uprawnionych psychologów. Znacznie bardziej odpowiedzialnym zajęciem, jakiego może podjąć się psycholog jest wykonywanie DIAGNOZY PSYCHOLOGICZNEJ KANDYDATÓW, UBIEGAJĄCYCH SIĘ O POZWOLENIE NA POSIADANIE BRONI. Specjalista taki powinien posiadać co najmniej pięcioletni staż pracy w zawodzie, przy czym co najmniej 3 lata praktyki w diagnozowaniu. Ale to jeszcze nie wszystko - wymagane jest również ukończenie specjalistycznego szkolenia zakończonego pozytywnym zaliczeniem egzaminu weryfikującego przyswajaną wiedzę oraz wpis na listę psychologów uprawnionych do wydawania wspomnianych pozwoleń. Z kolei aby zostać PSYCHOTERAPEUTĄ należy po uzyskaniu tytułu magistra (nie tylko z psychologii) ukończyć dodatkowo 4-letnią szkołę psychoterapii w dowolnie wybranym nurcie. Do najpopularniejszych należą m.in: psychoanalityczny, Gestalt, psychodynamiczny, integratywny czy poznawczo-behawioralny. Najbardziej prestiżowy cykl szkolenia opiera się na standardzie Europejskiego Towarzystwa Psychoterapii i obejmuje nie mniej niż 700 godzin specjalistycznego praktycznego i teoretycznego szkolenia, własną 2-3 letnią psychoterapię prowadzoną w nurcie, który jest zgłębiany, minimum dwa lata superwizowanej praktyki psychoterapeutycznej w tym podejściu. Prawa do prowadzenia psychoterapii zwykle nabywa się w drugim roku powyższego szkolenia, co oznacza, iż można z powodzeniem prowadzić własny gabinet psychoterapeutycznym jeszcze w trakcie własnego kształcenia. Psycholog może również z powodzeniem realizować się w pracując dla wymiarze sprawiedliwości. Do zadań PSYCHOLOGA SĄDOWEGO należy ocena stanu psychicznego i poczytalności sprawców, ocena wiarygodności zeznań, wyjaśnianie mechanizmów aspołecznych i motywacji działań sprawców, tworzenie profilów psychologicznych sprawców, ocena kompetencji wychowawczych opiekunów i jakości relacji w rodzinach. Jeśli psycholog ma występować w roli biegłego, musi spełniać również dodatkowe wymagania. Warto na początek przywołać informację, kim jest biegły sądowy. To osoba, u której sąd zasięga opinii. Biegły wydaje opinie w obszarze, w którym posiada fachową wiedzę. O tym, kto może być biegłym, mówi Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie biegłych sądowych: „1. Biegłym może być ustanowiona osoba, która: • korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich; • ukończyła 25 lat życia; • posiada teoretyczne i praktyczne wiadomości specjalne w danej gałęzi nauki, techniki, sztuki, rzemiosła, a także innej umiejętności, dla której ma być ustanowiona; • daje rękojmię należytego wykonywania obowiązków biegłego; • wyrazi zgodę na ustanowienie jej biegłym; 2 . Posiadane wiadomości specjalne wykaże dokumentami lub innymi dowodami (ocena, czy posiadanie wiadomości specjalnych zostało dostatecznie wykazane, należy do prezesa sądu okręgowego).” Trzeba zaznaczyć, iż ukończenie studiów podyplomowych z psychologii sądowej nie stanowi warunku koniecznego do wykonywania pracy biegłego psychologa. Podsumowując, psychologia jest kierunkiem, po którym na pewno każdy znajdzie dla siebie odpowiednie miejsce na rynku pracy, zgodne ze swoimi zainteresowaniami. Trzeba jednak pamiętać, iż zawód ten wymaga stałego doskonalenia zawodowego, co stanowi gwarancję sukcesu i realizowania się w wymarzonej pracy. Autor: mgr Magdalena Wajda

Zarządzanie projektami - czy to zawód przyszłości?

13-05-2021
Zarządzanie to dziedzina bardzo rozległa, a jednym z jej elementów jest zarządzanie projektami. Coraz więcej osób wykonuje ogrom pracy opartej m.in. na wiedzy projektowej. Czy w przyszłości będziemy potrzebować „profesjonalnych” kierowników projektów? A może ludzi, którzy po prostu zarządzają projektami? Pozostaje również pytanie - czy zarządzanie projektami to zawód przyszłości, w który warto zainwestować? CZYM ZAJMUJĄ SIĘ SPECJALIŚCI DS. ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI? Kariera w zarządzaniu projektami to niezwykle fascynujący wybór. Tradycyjnie zarządzanie projektami wywodzi się z dyscypliny bardzo skoncentrowanej na zadaniach, jednak zarządzanie zmianą staje się dziś ważnym zestawem umiejętności kierowników projektów. Czym dokładnie zajmują się specjaliści ds. zarządzania projektami? Przede wszystkim zarządzanie projektami zakłada planowanie, organizowanie, zabezpieczanie, kontrolowanie oraz zarządzanie zasobami ludzkimi. Ale nie tylko! Osoby specjalizujące się w zarządzaniu projektami określają strategie rozpoczęcia projektu, oceniają i rozumieją wymagania projektu, analizują i zatrudniają wymaganych specjalistów oraz monitorują postęp prac. PRZYSZŁOŚĆ ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI Kierownicy projektów są zawsze poszukiwani - bez względu na branżę. Project Management Institute w 2017 r. przygotował raport, z którego wynika, że w ciągu najbliższych 10 lat popyt na kierowników projektów będzie rosnąć coraz szybciej. PMI podaje, że do 2027 r. Pracodawcy będą potrzebować prawie 88 mln osób na stanowiskach związanych z projektami. Morał? Globalne zapotrzebowanie na kierowników projektów rośnie. Najwięcej specjalistów będzie co prawda potrzebnych w Chinach i Indiach, ale wzrost zapotrzebowania wystąpi także w Polsce! DLACZEGO WARTO ROZWAŻYĆ STUDIOWANIE ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI? Podobnie jak w przypadku wielu innych zawodów, tak i przy zarządzaniu projektami wymaga się od osoby zajmującej to stanowisko różnorodnych umiejętności, aby odnieść sukces. Oprócz zdolności organizacyjnych kierownicy projektów powinni również skutecznie rozwiązywać problemy, posiadać ponadprzeciętne umiejętności matematyczne i jasną umiejętność komunikowania się. Jakie są główne powody, dla których warto studiować zarządzanie projektami? ● Zapotrzebowanie na specjalistów jest bardzo duże! A spodziewane jest, że… liczba ofert pracy na rynku będzie tylko rosnąć. To zawód, który ma przyszłość! ● To rynek, który nieustannie się zmienia, więc trzeba być na bieżąco, dokształcać się - więc to zawód dla osób, które nie lubią stać w miejscu. ● Menedżerowie projektów są potrzebni w wielu różnych branżach. Chociaż dość powszechnie są “wybierani” do branży IT, to jednak praca zorientowana na projekty jest również powszechna w usługach biznesowych, naftowo-gazowych, finansowych. Poszukuje się ich także do pracy na rynku ubezpieczeniowym, produkcyjnym, budowlanym i użyteczności publicznej - na całym świecie. ● Nie mamy, co ukrywać, ale wybierając przyszły zawód… często bierze się pod uwagę zarobki! W przypadku specjalistów ds. zarządzania projektami - wynagrodzenie stoi na bardzo wysokim poziomie! Przeciętnie jako manager projektu można liczyć na pensję w granicach od 5300 do 8570 zł miesięcznie. ● Studiowanie pomaga przyszłym kierownikom projektów zdobyć różne umiejętności potrzebne do wykonania wielu zadań wymaganych do wykonania pracy. ● Istnieje wiele możliwości rozwoju - można robić dodatkowe certyfikaty. Dwa najpopularniejsze certyfikaty zarządzania projektami to Agile i PRINCE2™. Wysoko doświadczeni, wyspecjalizowani, certyfikowani kierownicy projektów mogą spodziewać się dwukrotności pensji osób początkujących - lub więcej. ● Menedżerowie projektów mogą naprawdę coś zmienić. Mają bezpośredni wpływ nie tylko na morale, ale także na wyniki finansowe firmy. Oprócz godnej pozazdroszczenia pensji to całkiem niezła nagroda.
Więcej
Stopka