Rekrutacja na studia 2025/2026


Jak wygląda rekrutacja na studia? Informacje ogólne
Rekrutacja standardowa na pierwszy rok studiów w WSB-NLU składa się z następujących etapów:
- Rejestracja na studia odbywa się poprzez portal rekrutacyjny znajdujący się na naszej stronie WSB-NLU - w prawym górnym rogu kafelek ZAPISZ SIĘ ONLINE
- W pierwszym kroku należy założyć konto na portalu rekrutacyjnym - przycisk "REJESTRACJA KONTA - ZAŁÓŻ KONTO". Osoby, które posiadają już konto mogą użyć opcji "LOGOWANIE".
- Po uzyskaniu dostępu do portalu należy:
- Wybrać rodzaj rekrutacji: "Rekrutacja standardowa" lub "Rekrutacja z transferem ocen"
- Wypełnić podanie z danymi (menu "Moje dane" z lewej strony)
- Wybrać kierunek i specjalność (menu "Rekrutacja" z lewej strony)
- Sprawdzić, czy na podaniu rekrutacyjnym wszystkie dane są prawidłowe
- Załączyć dokumenty (menu "Wymagane dokumenty" z lewej strony)
- Podpisać dokumenty elektronicznie podpisem kwalifikowanym lub podpisem osobistym w aplikacji mObywatel lub Profilem zaufanym - Instrukcja podpisywania dokumentów:
- Śledzić status swojej rekrutacji (menu "Moje aplikacje" z lewej strony).
- Wszelkie informacje o statusie rekrutacji będą przesyłane w formie komunikatów, wiadomości e-mail oraz poprzez portal rekrutacyjny.
WAŻNE!
Dla formy studiowania RealTime Online (hybrydowej) nie ma znaczenia, jakie miasto zostanie zaznaczone jako miejsce rekrutacji w procesie składania aplikacji, ponieważ zjazd warsztatowy odbywa się zawsze na terenie siedziby w Nowym Sączu.
Rekrutacja dotycząca transferu ocen w WSB-NLU składa się z następujących etapów:
- Rejestracja na studia odbywa się poprzez portal rekrutacyjny znajdujący się na naszej stronie WSB-NLU - w prawym górnym rogu kafelek ZAPISZ SIĘ ONLINE
- W pierwszym kroku należy założyć konto na portalu rekrutacyjnym - przycisk REJESTRACJA KONTA - ZAŁÓŻ KONTO.
- Jeśli posiadasz dorobek kształcenia związany ze studiowaniem, a oceny nie są starsze niż 20 lat , możesz ubiegać się o transfer ocen na wyższy rok niż pierwszy.
- Kandydat ubiegający się o awans musi przesłać dorobek związany ze studiowaniem ( menu "Transfer Ocen" z lewej strony).
- Dorobek (w zależności jaki posiadasz dokument) to m.in.: suplement, indeks, transkrypt ocen, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
- Otrzymasz rekomendację awansu od Dziekana WSB-NLU na wyższy semestr niż pierwszy.
- Jeśli propozycja Dziekana WSB-NLU zostanie przez Ciebie zaakceptowana, postępuj zgodnie z instrukcją rekrutacji standardowej.
- Wszelkie informacje o statusie rekrutacji będą przesyłane w formie komunikatów poprzez portal rekrutacyjny oraz wiadomości e-mail.
Złożenie całego kompletu wymaganych dokumentów odbywa się poprzez:
- portal rekrutacyjny WSB-NLU;
- dopuszczamy możliwość złożenia dokumentów osobiście – w siedzibie WSB-NLU w Nowym Sączu, ul. Grunwaldzka 17, bud. C, pokój 002.
Więcej informacji na temat transferu ocen znajduje się tutaj
Spis wymaganych dokumentów do rekrutacji


Opis poszczególnych kolumn
1. Podanie rekrutacyjne:
- należy pobrać w portalu rekrutacyjnym, podpisać elektronicznie podpisem kwalifikowanym lub podpisem osobistym w aplikacji mObywatel lub Profilem zaufanym
2. Kopia świadectwa dojrzałości:
- a) „nowa matura” tj. po 2004 roku – kserokopia świadectwa (prosimy o niewysyłanie oryginału dokumentu a jedynie kserokopię);
- b) „stara matura” tj. przed 2004 roku – kserokopia CAŁEGO świadectwa tj. wszystkie 4 strony (prosimy o niewysyłanie oryginału dokumentu a jedynie kserokopię);
- c) świadectwo ukończenia szkoły średniej za granicą.
3. Jedno zdjęcie
- kolorowe zdjęcie o wymiarach: 3,5 x 4,5 cm, wykonane en-face tj. przodem. Zdjęcie powinno być przyklejone do podania rekrutacyjnego w wyznaczonym miejscu. Zdjęcie powinno być zgodne z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dokumentów urzędowych na terenie Rzeczpospolitej Polskiej tj. z zachowaniem wymiarów, proporcji, brak nakrycia głowy, brak okularów przeciwsłonecznych, na jasnym tle. Szczegółowe informacje dotyczące zdjęcia do pobrania w linku: https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie-do-dowodu-lub-paszportu
4. i 5. Potwierdzenie opłaty rekrutacyjnej oraz wpisowej
- opłaty należy dokonać jednym przelewem (dane do przelewu opisane są poniżej).
6. Dyplom ukończenia studiów
- jeżeli na dyplomie jest wskazane miejsce na podpis posiadacza, to powinien on być podpisany (nie wszystkie dyplomy wymagają podpisu). Prosimy o nie wysyłanie oryginału dokumentu a jedynie kserokopię.
7. Podanie do Dziekana
- dotyczy w przypadku ubiegania się o przyjęcie na wyższy rok niż pierwszy tzw. awans, który przyznawany jest po złożeniu wniosku o transfer ocen w portalu rekrutacyjnym. Podanie należy pobrać, wypełnić, scalić do jednego pliku z dokumentacją, która była załączana do wniosku o transfer ocen, podpisać elektronicznie podpisem kwalifikowanym lub podpisem osobistym w aplikacji mObywatel lub Profilem zaufanym i dołączyć do kompletu dokumentów rekrutacyjnych.
8. Kserokopia suplementów, indeksów lub transkryptów ocen*
- a) suplement - należy skserować wszystkie strony oraz spiąć w kolejności (prosimy o niewysyłanie oryginału dokumentu a jedynie kserokopię);
- b) indeks – należy skserować od pierwszej do ostatniej zapisanej strony oraz spiąć w kolejności (prosimy o niewysyłanie oryginału dokumentu a jedynie kserokopię);
- c) transkrypt ocen – wydane przez macierzystą uczelnię, powinny być opieczętowane i podpisane przez osobę uprawnioną (kierownik dziekanatu, dziekan, rektor);
- d) karta przebiegu studiów - wydane przez macierzystą uczelnię, powinny być opieczętowane i podpisane przez osobę uprawnioną (kierownik dziekanatu, dziekan, rektor);
- e) świadectwo ukończenia studiów podyplomowych - należy skserować wszystkie strony świadectwa oraz spiąć w kolejności (prosimy o niewysyłanie oryginału dokumentu a jedynie kserokopię).
- * do awansu brane są pod uwagę jedynie wyżej wymienione dokumenty, wydane wyłącznie przez UCZELNIE WYŻSZE (do analizy możliwości awansu na danych studiach nie są brane pod uwagę m in. dyplomy/certyfikaty/zaświadczenia konkursów, kursów, ukończenia szkół doskonalących, szkół psychoterapii, językowych, uzyskania tytułów zawodowych, doradczych, coachowych, mentorskich oraz uzyskanych w ramach projektów z funduszy UE a także doświadczenie zawodowe oraz podobne dokumenty).
9. Oświadczenie studenta lub słuchacza:
- a) kandydat na studia I i II stopnia lub studia jednolite magisterskie powinien wypełnić, pobrać, podpisać elektronicznie podpisem kwalifikowanym lub podpisem osobistym w aplikacji mObywatel lub Profilem zaufanym i załączyć w portalu rekrutacyjnym.
- b) kandydat na studia podyplomowe powinien wypełnić, pobrać, podpisać elektronicznie podpisem kwalifikowanym lub podpisem osobistym w aplikacji mObywatel lub Profilem zaufanym i załączyć w portalu rekrutacyjnym.
a) Oświadczenie o kwalifikacjach pedagogicznych - wymagane przy studiach podyplomowych kwalifikacyjnych z zakresu pedagogiki specjalnej:
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika)
- Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
- Logopedia
Oświadczenie należy wypełnić, pobrać, podpisać elektronicznie podpisem kwalifikowanym lub podpisem osobistym w aplikacji mObywatel lub Profilem zaufanym i załączyć w portalu rekrutacyjnym.
W miejscu "Załącznik do oświadczenia o kwalifikacjach" załączyć dyplom lub inny dokument nadający uprawnienia pedagogiczne.
b) Oświadczenie o kwalifikacjach pedagogicznych w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela z zakresu nauczania kolejnego przedmiotu:
- Przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu: Informatyka
- Przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu: Edukacja zdrowotna
- Przygotowanie do nauczania kolejnego przedmiotu: Matematyka
Oświadczenie należy wypełnić, pobrać, podpisać elektronicznie podpisem kwalifikowanym lub podpisem osobistym w aplikacji mObywatel lub Profilem zaufanym i załączyć w portalu rekrutacyjnym.
W miejscu "Załącznik do oświadczenia o kwalifikacjach" załączyć dyplom lub inny dokument nadający uprawnienia pedagogiczne.
Wszystkie dokumenty niezgodne z powyższymi wymaganiami będą automatycznie odrzucane. Prosimy o dostarczenie CAŁEGO KOMPLETU dokumentów w jednej z poniższych form:
- Elektronicznie - przez portal rekrutacyjny
- Osobiście – w siedzibie WSB-NLU w Nowym Sączu, ul. Grunwaldzka 17, bud. C, pokój 002C;
Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis University jest Uczelnią prywatną, co wiąże się z koniecznością uiszczania czesnego za udział w zajęciach, niemniej studenci i kandydaci na studia mogą ubiegać się o liczne stypendia i obniżki w czesnym, które częściowo lub w całości pokrywają koszty studiowania.
W trakcie roku akademickiego obowiązuje 10 rat czesnego płatnych do 10. dnia każdego miesiąca za okres październik - lipiec.
Dane do przelewów:
BANK PKO S.A. Oddział w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 26 33-300 Nowy Sącz
NRB: 70 1240 4748 1111 0000 4879 7603
IBAN: PL 70 1240 4748 1111 0000 4879 7603
SWIFT: PKOPPLPW
NRB: 39 1240 4748 1978 0010 4561 6148
IBAN: PL 39 1240 4748 1978 0010 4561 6148
SWIFT: PKOPPLPW
NRB: 58 1240 4748 1787 0010 8231 8904
IBAN: PL 58 1240 4748 1787 0010 8231 8904
SWIFT: PKOPPLPW

Sprawdzian językowy
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 30 lipca 2025 r., uczelnie nie mają już możliwości przeprowadzania egzaminów językowych. W związku z tym prosimy o zapoznanie się z aktualnymi wymaganiami dotyczącymi potwierdzenia znajomości języka wykładowego. Link
Instrukcja Obsługi Cloud Academy™ (CloudA)
Ubezpieczenie NFZ dla studentów powyżej 26 lat
Student po ukończeniu 26 roku życia nie podlega ubezpieczeniu rodzinnemu ani innemu (np. z tytułu podjęcia pracy), będzie mógł być zgłoszony do ubezpieczenia zdrowotnego przez uczelnię, na której studiuje. Bezpłatna opieka medyczna, do której upoważnia ubezpieczenie zdrowotne, obejmuje także studia zaoczne. Powyżej 26. roku życia i w sytuacji kontynuowania nauki o ubezpieczenie zdrowotne należy wystąpić do uczelni. Trzeba pamiętać, że student musi samodzielnie wystąpić z wnioskiem do uczelni w tej sprawie. Prawo do bezpłatnej opieki medycznej w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego (realizowane przez NFZ) wygasa po 4 miesiącach od dnia ukończenia nauki. Ubezpieczenie zdrowotne po studiach jest ważne przez 4 miesiące.
W celu wpisania się do ubezpieczenia zdrowotnego należy kontaktować się z Panią Beatą Jaskulska-Żołądź tel. 184499121 lub e-mail bjask@wsb-nlu.edu.pl
Dowiedz się więcej -> https://pacjent.gov.pl/jak-ubezpieczyc-studenta-i-doktoranta
Ubezpieczenie NNW dla studentów powyżej 26 lat
Student może zapłacić w każdym momencie studiów składkę określoną na dany rok akademicki, a jego ubezpieczenie będzie obowiązywało od następnego dnia po wpłacie na konto uczelni składki do końca roku akademickiego, na jaki została uiszczona opłata.
W chwili obecnej możliwość rekrutacji na poszczególne kierunki istnieje wyłącznie w ramach limitu wolnych miejsc.
Wszelkie informacje dotyczące rekrutacji, w tym wolnych miejsc uzyskają Państwo kontaktując się z Działem Rekrutacji i Marketingu pod numerami:
Telefon ogólny: +48 18 44 99 100
mgr Michał Kapała
mgr Małgorzata Szumacher
Karolina Żytkowicz
mgr inż. Amadeusz Rejentowicz
Agnieszka Lorek
mgr Jolanta Witowska
Kamila Piękoś
Martyna Pechińska - Filia w Krakowie
mgr Małgorzata Solak-Furmańska - Filia w Tarnowie
e-mail: rekrutacja@wsb-nlu.edu.pl
WhatsApp (eng.): +48 605 566 257

