Szkolenia psychologiczne Nowy Sącz
Sposoby radzenia sobie z zachowaniami trudnymi u dzieci i młodzieży
Prowadzący: mgr Maria Kowalczyk
Szkolenie przeznaczone dla nauczycieli, opiekunów, rodziców dzieci i młodzieży w wieku szkolnym.
Sposób realizacji (w zależności od potrzeb) – wykład, prelekcja, warsztaty
Czas – w zależności od sposobu realizacji – od godziny do 10 godzin lekcyjnych.
Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu lub kontakt telefoniczny/e-mail.
Poradnictwo psychologiczne z obszaru prenatalnego
Prowadzący: mgr Marcelina Gabańska-Skóra
Szkolenie przeznaczone dla rodziców oczekujących na przyjście dziecka, obejmuje wspieranie rozwoju dziecka od poczęcia, pozytywne stymulowanie rozwoju.
Sposób realizacji (w zależności od potrzeb) – wykład, prelekcja, warsztaty
Czas – w zależności od sposobu realizacji – od godziny do 10 godzin lekcyjnych. Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu lub kontakt telefoniczny/e-mail.
„Nie jestem świnką”, czyli o zapobieganiu negatywnym zachowaniom seksualnym u dzieci w wieku gimnazjalnym
Prowadzący: dr Agnieszka Roszkowska
Szkolenie przeznaczone dla nauczycieli, opiekunów, rodziców dzieci w wieku gimnazjalnym (12-16 lat). Przedstawione na nim zostaną prawidłowości rozwoju seksualnego dzieci w wieku gimnazjalnym, prawidłowe i nieprawidłowe przejawy zachowań seksualnych młodzieży, oraz zasady rozmowy z osobami u których istnieje podejrzenie prostytucji i innych nadużyć seksualnych.
Sposób realizacji (w zależności od potrzeb) – wykład, prelekcja, warsztaty
Czas – w zależności od sposobu realizacji – od godziny do 10 godzin lekcyjnych.
Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu lub kontakt telefoniczny/e-mail.
Zaburzenia Integracji Sensorycznej-jak rozpoznawać i pomagać?
Prowadzący: mgr Marcelina Gabańska-Skóra
Szkolenie przeznaczone dla nauczycieli, opiekunów, rodziców. Przedstawiona na nim zostanie problematyka związana z zaburzeniami integracji sensorycznej.
Sposób realizacji (w zależności od potrzeb) – wykład, prelekcja, warsztaty
Czas – w zależności od sposobu realizacji – od godziny do 10 godzin lekcyjnych.
Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu lub kontakt telefoniczny/e-mail.
„Moc tak, niemoc nie”, czyli o zapobieganiu depresji u dzieci w wieku szkolnym
Prowadzący: mgr Maria Kowalczyk
Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, opiekunów, rodziców dzieci w wieku wczesnoszkolnym (7-12) i gimnazjalnym (12-16 lat). Przedstawione na nim zostaną zasady oceny ryzyka i przyczyny depresji u dzieci w wieku szkolnym oraz zasady rozmowy i udzielania pomocy dzieciom dotkniętym depresją.
Sposób realizacji (w zależności od potrzeb) – wykład, prelekcja, warsztaty
Czas – w zależności od sposobu realizacji – od godziny do 10 godzin lekcyjnych.
Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu lub kontakt telefoniczny/e-mail.
Trudności diagnostyczne dzieci – ofiar przemocy seksualnej
Prowadzący: dr Agnieszka Roszkowska
Grupa docelowa: psychologowie, pedagodzy, nauczyciele.
Przedstawione na nim zostaną zasady oceny ryzyka i specyfika diagnozy wykorzystania seksualnego (Jak przygotować miejsce/otoczenie do rozmowy, jak przygotować i przeprowadzić rozmowę z dzieckiem wykorzystanym seksualnie i jego opiekunami, techniki ułatwiające prowadzenie rozmowy z dzieckiem nadużytym seksualnie, jak gromadzić dane z rozmowy i wywiadu, analiza wybranych przypadków lub omówienie przypadków z własnej pracy diagnostyczno - terapeutycznej).
Sposób realizacji (w zależności od potrzeb) – wykład, prelekcja, warsztaty
Czas – w zależności od sposobu realizacji – od godziny do 10 godzin lekcyjnych.
Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu lub kontakt telefoniczny/e-mail.
Zaburzenia jedzenia - zagrożenie rozwoju dzieci i młodzieży
Prowadzący: dr Justyna Trepka - Starosta
Szkolenie kierowane jest do uczniów gimnazjum i szkół średnich, nauczycieli, rodziców.
Sposób realizacji (w zależności od potrzeb) – wykład, prelekcja, warsztaty
Czas – w zależności od sposobu realizacji – od godziny do 10 godzin lekcyjnych.
Szkolenie obejmuje wiedzę z zakresu specyfiki objawów i zachowania osób z zaburzeniami jedzenia – anorexi , bulimii, psychogennego objadania się, bigorexi, ortorexi. Określa mechanizm psychopatologiczny powstawania zaburzeń jak również model postępowania i terapii osób z tymi zaburzeniami z uwzględnieniem ich funkcjonowania na terenie szkoły czy w rodzinie.
Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu ew. o kontakt telefoniczny/e-mail.
Zagrożenie wykluczeniem społecznym młodzieży
Prowadzący: mgr Maria Kowalczyk
Szkolenie kierowane jest do uczniów gimnazjum i szkół średnich, nauczycieli, rodziców.
Sposób realizacji (w zależności od potrzeb) – wykład, prelekcja, warsztaty
Czas – w zależności od sposobu realizacji – od godziny do 10 godzin lekcyjnych.
Szkolenie obejmuje wiedzę z zakresu oceny zjawiska wykluczeniem społecznym, kategorii zagrożeń wykluczeniem społecznym (zagrożenia szkolne, zagrożenia indywidualne, zagrożenia rodzinne), radzeniem sobie w sytuacjach zagrożenia wykluczeniem społecznym.
Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu ew. o kontakt telefoniczny/e-mail.
Dlaczego moje dziecko ma problemy szkolne
Prowadzący: mgr Małgorzata Serafin
Szkolenie kierowane jest do nauczycieli i rodziców.
Sposób realizacji (w zależności od potrzeb) – wykład, prelekcja, warsztaty.
Czas – w zależności od sposobu realizacji – od godziny do 10 godzin lekcyjnych.
Szkolenie obejmuje wiedzę z zakresu specyfiki objawów zaburzeń, które mogą być przyczyną niepowodzeń szkolnych takich jak ADHD, dysleksja, deficyty parcjalne, zaburzenia afektywne. Określa przyczyny , objawy w tym diagnozę różnicową, jak również postępowania i wspierania rozwoju dziecka z deficytami rozwojowymi.
Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu (link albo coś) ew. o kontakt telefoniczny/e-mail.
Rozwój psychoseksualny dziecka
Prowadzący: Klaudia Podmańska-Szczurek
Szkolenia/treningi indywidualne lub grupowe przeznaczone dla par, psychologów, pedagogów, opiekunów placówek młodzieżowych, osób indywidualnych, rodziców, nauczycieli.
Sposób realizacji (w zależności od potrzeb) – wykład, prelekcja, warsztaty.
Czas – w zależności od sposobu realizacji – od godziny do kilku godzin lekcyjnych.
Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu ew. o kontakt telefoniczny/e-mail.
Jak rozmawiać o seksualności z dzieckiem
Prowadzący: Klaudia Podmańska-Szczurek
Szkolenia/treningi indywidualne lub grupowe przeznaczone dla par, psychologów, pedagogów, opiekunów placówek młodzieżowych, osób indywidualnych, rodziców, nauczycieli.
Sposób realizacji (w zależności od potrzeb) – wykład, prelekcja, warsztaty.
Czas – w zależności od sposobu realizacji – od godziny do kilku godzin lekcyjnych.
Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu ew. o kontakt telefoniczny/e-mail.
Jak rozmawiać o seksie w z związku
Prowadzący: Klaudia Podmańska-Szczurek
Szkolenia/treningi indywidualne lub grupowe przeznaczone dla par, psychologów, pedagogów, opiekunów placówek młodzieżowych, osób indywidualnych, rodziców, nauczycieli.
Sposób realizacji (w zależności od potrzeb) – wykład, prelekcja, warsztaty.
Czas – w zależności od sposobu realizacji – od godziny do kilku godzin lekcyjnych.
Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu ew. o kontakt telefoniczny/e-mail.
Jak rozpoznawać zaburzenia seksualne
Prowadzący: Klaudia Podmańska-Szczurek
Szkolenia/treningi indywidualne lub grupowe przeznaczone dla par, psychologów, pedagogów, opiekunów placówek młodzieżowych, osób indywidualnych, rodziców, nauczycieli. Sposób realizacji (w zależności od potrzeb) – wykład, prelekcja, warsztaty.
Czas – w zależności od sposobu realizacji – od godziny do kilku godzin lekcyjnych.
Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu ew. o kontakt telefoniczny/e-mail.
Seks jako „tabu”
Prowadzący: Klaudia Podmańska-Szczurek
Szkolenia/treningi indywidualne lub grupowe przeznaczone dla par, psychologów, pedagogów, opiekunów placówek młodzieżowych, osób indywidualnych, rodziców, nauczycieli.
Sposób realizacji (w zależności od potrzeb) – wykład, prelekcja, warsztaty.
Czas – w zależności od sposobu realizacji – od godziny do kilku godzin lekcyjnych.
Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu ew. o kontakt telefoniczny/e-mail.
Preferencje seksualne - co jest już zaburzeniem
Prowadzący: Klaudia Podmańska-Szczurek
Szkolenia/treningi indywidualne lub grupowe przeznaczone dla par, psychologów, pedagogów, opiekunów placówek młodzieżowych, osób indywidualnych, rodziców, nauczycieli. Sposób realizacji (w zależności od potrzeb) – wykład, prelekcja, warsztaty.
Czas – w zależności od sposobu realizacji – od godziny do kilku godzin lekcyjnych.
Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu ew. o kontakt telefoniczny/e-mail.
Seksualność niepełnosprawnych
Prowadzący: dr Ewelina Sobocha, dr Ewa Nałęcz-Kłos
Szkolenia/treningi indywidualne lub grupowe przeznaczone dla par, psychologów, pedagogów, opiekunów placówek młodzieżowych, osób indywidualnych, rodziców, nauczycieli.
Sposób realizacji (w zależności od potrzeb) – wykład, prelekcja, warsztaty.
Czas – w zależności od sposobu realizacji – od godziny do kilku godzin lekcyjnych.
Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu ew. o kontakt telefoniczny/e-mail.
„Zapalmy się do niepalenia”
Prowadzący: mgr Alicja Giezek
Szkolenie dla pedagogów, wychowawców i psychologów szkolnych realizatorów programu profilaktyczno – wychowawczego „Zapalmy się do niepalenia”
Cel szkolenia: przygotowanie do samodzielnej realizacji programu profilaktyczno – wychowawczego „Zapal się do niepalenia” pedagogów, wychowawców i psychologów szkolnych.
Sposób realizacji (w zależności od potrzeb) – wykład, prelekcja, warsztaty.
Czas trwania szkolenia to 10 godzin dydaktycznych pracy w jednej grupie warsztatowej.
Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu ew. o kontakt telefoniczny/e-mail.
„Szkolna interwencja wobec uczniów używających substancji psychoaktywnych"
Prowadzący: mgr Alicja Giezek
Szkolenie skierowane jest do osób mających bezpośredni i zasadniczy wpływ na proces wychowawczy młodego człowieka, a więc rodziców, wychowawców, nauczycieli i pedagogów.
Cel szkolenia: Strategicznym celem szkolenia jest stworzenie w osi dom – szkoła systemu wczesnej interwencji wobec młodych ludzi używających środków psychoaktywnych.
Uzyskamy to poprzez przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności niezbędnych do realizowania i wdrażania metod interwencji, motywowania do podejmowania zmian w zachowaniu, wspieraniu i monitorowaniu tych ewolucji.
Oczekiwane efekty: Po przeprowadzeniu szkoleń, szczególnie dla nauczycieli gimnazjów i szkół średnich oczekiwane jest zmniejszenie intensywności używania środków psychoaktywnych przez uczniów. Oczekujemy również wcześniejszego kierowania młodzieży „eksperymentującej” a więc korzystającej z alkoholu i narkotyków w sposób ryzykowny, do wyspecjalizowanych ośrodków pomocowych, punktów konsultacyjnych, świetlic środowiskowych czy grup wsparcia.
Uruchomienie programu interwencji zaowocuje również uaktywnieniem się komunikacji na linii rodzice – wychowawcy i w dalszej perspektywie czasowej doprowadzi do wypracowania systemowych procedur współpracy.
Czas trwania szkolenia to 6 godzin dydaktycznych pracy w jednej grupie warsztatowej.
Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu ew. o kontakt telefoniczny/e-mail.
„Jak sobie radzić z prowokacyjnymi zachowaniami uczniów, czyli metoda konstruktywnej konfrontacji”
Prowadzący: mgr Alicja Giezek
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, pedagogów, wychowawców i psychologów szkolnych.
Cel szkolenia: Nabycie umiejętności konstruktywnego radzenia sobie z prowokacyjnymi zachowaniami uczniów – metody konstruktywnej konfrontacji.
Proponowane Państwu szkolenie zawiera wspólna analizę typowych sposobów reagowania na trudne zachowania uczniów, czynnikom warunkującym oraz mechanizmom eskalacji tychże zachowań. Jej celem jest umożliwienie nauczycielom dokonania oceny i pogłębionej refleksji nad własnymi reakcjami. Zawiera także wskazania dotyczące kreowania pozytywnego klimatu społecznego i budowania wspierające środowiska w szkole. Celem głównym szkolenia jest prezentacja jednego ze sposobów właściwego i bezpiecznego reagowania zwanego Metodą Konstruktywnej Konfrontacji, bazującego na komunikacie „Ja”. Zamiast ganić zachowanie nieprawidłowe, nauczyciel modeluje zachowanie pożądane.
Czas trwania szkolenia to 6 godzin dydaktycznych pracy w jednej grupie warsztatowej.
Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu ew. o kontakt telefoniczny/e-mail.
Program szkolenia wychowawców, pedagogów, i psychologów szkolnych podnoszące wiedzę z zakresu nowoczesnej profilaktyki uzależnień oraz uczące zasad tworzenia autorskich warsztatów z zakresu szkolnej profilaktyki uzależnień.
Prowadzący: mgr Alicja Giezek
Szkolenie skierowane jest do osób mających bezpośredni i zasadniczy wpływ na proces wychowawczy młodego człowieka, a więc dla wychowawców, nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych.
Cel szkolenia: Nabycie wiedzy na temat zasad współczesnej profilaktyki uzależnień oraz nowoczesnych strategii profilaktycznych oraz umiejętności tworzenia własnych warsztatów i ich realizacji.
Po udziale w szkoleniu uczestnicy:
- nabędą wiedzę na temat środków uzależniających i ich działania oraz skutków,
- poznają z zasady i strategie współczesnej profilaktyki uzależnień,
- dowiedzą czego nie wolno stosować w profilaktyce uzależnień,
- nabędą umiejętność tworzenia na potrzeby szkoły warsztatów profilaktycznych,
- zdobędą wiedzę i umiejętności na temat interwencji wobec ucznia używającego substancje psychoaktywne.
W trakcie szkolenia przewiduje się przeprowadzenie 16 godzin dydaktycznych w trakcie 2 dni szkoleniowych w formie warsztatowej dla grup około 14 - 20 osobowych.
Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu ew. o kontakt telefoniczny/e-mail.
Uzależnienia behawioralne (komputer, internet, zakupoholizm, hazard itp.). Czym są, jak je rozpoznawać i jak sobie z nimi radzić w warunkach szkolnych.
Prowadzący: mgr Alicja Giezek
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, pedagogów, wychowawców i psychologów szkolnych.
Cel szkolenia: zdobycie wiedzy na temat uzależnień behawioralnych, rozpoznawania oraz radzenia sobie z nimi w warunkach szkolnych.
Tematyka szkolenia:
- Uzależnienia behawioralne - klasyfikacje, definicje, postacie, nazewnictwo.
- Diagnozowanie – objawy charakterystyczne dla poszczególnych faz rozwoju problemu.
- Leczenie uzależnień behawioralnych, wczesna interwencja, interwencje kryzysowe.
- Praca z rodziną z problemem uzależnień behawioralnych.
- Współwystępowanie uzależnień behawioralnych i uzależnień od substancji psychoaktywnych.
- Pomoc dziecku i rodzinie w warunkach szkolnych, metoda kontraktu, współpraca z instytucjami pomocowymi.
Czas trwania szkolenia to 6 godzin dydaktycznych pracy w jednej grupie warsztatowej.
Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu ew. o kontakt telefoniczny/e-mail.
Dopalacze – współczesne substancje odurzające
Prowadzący: mgr Alicja Giezek
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, pedagogów, wychowawców i psychologów szkolnych.
Od kilku lat obserwujemy na rynku europejskim ekspansję nowego typu środków psychoaktywnych zwanych „dopalaczami”. Sklepy oferujące „dopalacze” działają w większości krajów Europy, głównie w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Holandii, gdzie notuje się ich rosnącą popularność. Pierwszy sklep z „dopalaczami” w Polsce został uruchomiony w 2008 roku. Obecność „dopalaczy” odnotowano po raz pierwszy w badaniach CBOS przeprowadzonych w grudniu 2008 roku wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych. Do używania „dopalaczy” przyznało się wtedy 2,5% młodzieży. Mamy więc do czynienia z nowym niebezpiecznym zjawiskiem, z którym próbują się zmierzyć wszystkie kraje europejskie, ale jak dotychczas żaden kraj nie znalazł skutecznego rozwiązania.
Cel szkolenia:
- Nabycie przez uczestników aktualnej wiedzy na temat dopalaczy:
- rodzaje dopalaczy ( naturalne i syntetyczne) i ich działanie straty zdrowotne,
- straty psychologiczne, straty społeczne,
- straty rozwojowe, jak rozpoznać ucznia pod wpływem dopalaczy.
- Pomoc uczniowi i rodzinie w warunkach szkolnych, metoda kontraktu, współpraca z instytucjami pomocowymi.
Czas trwania szkolenia to 6 godzin dydaktycznych pracy w jednej grupie warsztatowej.
Możliwość zorganizowania szkolenia w dowolnym czasie i miejscu pod warunkiem uzbierania się grupy.
Osoby zainteresowane szkoleniem proszone są o wypełnienie formularza zapisu ew. o kontakt telefoniczny/e-mail.
Szkolenia na zamówienie
Organizujemy i prowadzimy szkolenia, warsztaty, seminaria, konferencje naukowe - stacjonarne i wyjazdowe, dla różnych podmiotów życia społecznego, ekonomicznego i inn.
Osoby zainteresowane zorganizowaniem dla Państwa szkoleniem proszone są o wypełnienie zlecenia na przeprowadzenie szkolenia ew. o kontakt telefoniczny/e-mail.
Kontakt
Dyrektor Instytutu - mgr Magdalena Wajda
tel.: +48 539 524 889