Porozumienie w ramach programu "Partnerska Szkoła"
W dniu 06 czerwca 2024 roku zostało podpisane Porozumienie o Objęciu Patronatem w ramach programu "Partnerska Szkoła" pomiędzy Wyższą Szkołą Biznesu - National Louis University (WSB-NLU) w Nowym Sączu, którą reprezentował Rektor, dr Dariusz Woźniak, prof. WSB-NLU, a Zespołem Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Bystrej, której Dyrektorem jest Pan Wiesław Jabłoński.
Główne założenia porozumienia obejmują:
- Wspieranie edukacji i rozwoju uczniów poprzez możliwość nieodpłatnego uczestnictwa w wybranych kursach prowadzonych przez WSB-NLU, co pozwoli na poszerzenie ich wiedzy i umiejętności (np. matura z matematyki – poziom podstawowy oraz rozszerzony)
- Udział uczniów w pracach Kół Naukowych WSB-NLU oraz możliwość korzystania z zasobów naukowych i dydaktycznych, co przyczyni się do rozwijania ich zainteresowań i umiejętności badawczych.
- Organizację warsztatów, praktyk oraz wydarzeń popularno-naukowych dla uczniów, które będą prowadzone przez pracowników naukowo-dydaktycznych obu instytucji.
- Umożliwienie uczestnictwa uczniom w konferencjach i wydarzeniach o charakterze naukowym organizowanych przez WSB-NLU, co będzie stanowiło wartościowe uzupełnienie ich edukacji.
- Konsultacje dla nauczycieli ZS CKR z ekspertami z WSB-NLU, wspierające rozwój metodyczny i dydaktyczny w placówce edukacyjnej.
- Wspólne inicjatywy promocyjne i rozwojowe, które będą realizowane z zaangażowaniem obu instytucji, przyczyniając się do podnoszenia jakości edukacji.
- Aktywne uczestnictwo uczniów ZS CKR w wydarzeniach organizowanych przez WSB-NLU, takich jak Potęga Informatyki, Run 4 a Smile, Włącz myślenie. Postaw na przedsiębiorczość, International Cooking Day
Porozumienie o współpracy między obiema instytucjami edukacyjnymi zostało nawiązane na czas nieokreślony i staje się skuteczne od momentu jego podpisania.
Podczas wizyty w siedzibie Wyższej Szkoły Biznesu - National Louis University uczniowie mieli niepowtarzalną okazję sprawdzenia swojego poziomu języka angielskiego poprzez napisanie testu, który został przygotowany specjalnie dla nich. Test składał się z pytań pogrupowanych według poziomów znajomości, obejmując zakres od pre-A1 do B2. Dzięki temu każdy uczeń mógł zmierzyć się z zadaniami dopasowanymi do swoich umiejętności, co pozwoliło na dokładne określenie swojego poziomu językowego.
Po napisaniu testu uczniowie mieli okazję uczestniczyć w prelekcji dotyczącej problematyki hejtu. Prelekcja została przedstawiona w sposób interaktywny i angażujący, obejmując zarówno aspekty psychologiczne, jak i kwestie związane z cyberbezpieczeństwem. Uczniowie mieli możliwość dowiedzenia się, jakie są konsekwencje hejtu dla jego ofiar, jak rozpoznać i przeciwdziałać temu zjawisku oraz jak dbać o swoje bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni.