26 października 2024 roku aula Wyższej Szkoły Biznesu - National Louis University w Nowym Sączu wypełniła się młodymi, ciekawymi świata uczestnikami kolejnego spotkania w ramach Uniwersytetu I Wieku. Tematem przewodnim zajęć było Programowanie gier komputerowych i druk 3D — zagadnienia, które przyciągnęły uwagę dzieci w wieku 6-12 lat. Spotkanie stanowiło doskonałą okazję, by nie tylko rozbudzić w młodych ludziach pasję do nauki, lecz także przybliżyć im nowoczesne technologie oraz praktyczne aspekty ich zastosowania.
Uniwersytet I Wieku to wyjątkowa inicjatywa, której głównym celem jest rozbudzanie aktywności poznawczej i ciekawości świata u dzieci z terenu Sądecczyzny. Projekt opiera się na popularyzacji wiedzy w formie przystępnych wykładów i warsztatów, które dostosowane są do rozwojowych potrzeb i możliwości najmłodszych uczestników. Podczas zajęć, realizowanych w siedzibie WSB-NLU, dzieci mają okazję spotkać się z wykwalifikowanymi nauczycielami akademickimi oraz ekspertami w swoich dziedzinach, którzy w ciekawy sposób przedstawiają praktyczne aspekty nauki oraz technologii, jakie na co dzień kształtują nasz świat.
Spotkanie 26 października przyciągnęło duże zainteresowanie. Tematyka programowania gier komputerowych i druk 3D okazała się być niezwykle angażująca dla młodych uczestników. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem brały udział w zajęciach, chętnie włączając się w dyskusje oraz podejmując próby samodzielnego programowania. Prowadzący zajęcia w prosty i zrozumiały sposób wyjaśniali zagadnienia związane z tworzeniem gier, jednocześnie zachęcając dzieci do odkrywania tajników kodowania oraz pokazując, jak rozwijać kreatywność w świecie cyfrowym.
W ramach warsztatów dzieci mogły również przyjrzeć się z bliska wydrukom 3D, które stanowiły fascynującą część zajęć praktycznych. Drukarki oraz materiały wykorzystane podczas zajęć zostały udostępnione przez firmę Pro Robo, która wspiera edukację najmłodszych w zakresie nowoczesnych technologii. Przedstawione wydruki 3D wzbudziły ogromne zainteresowanie i stanowiły świetne uzupełnienie tematów związanych z programowaniem, ukazując, jak technologia potrafi przekładać się na rzeczywistość.