Specjalista ds. reklamy internetowej - czym się zajmuje?

Marketing internetowy jest znacznie bardziej złożony niż marketing tradycyjny. Został on bardziej rozwinięty dzięki technologii, z której korzystamy dzisiaj. Jeszcze trzydzieści lat temu wielu specjalistów od marketingu nie pomyślałoby o tak szerokich możliwościach, jakie dzisiaj daje nam Internet. Przedsiębiorcy i właściciele firm doskonale zdają sobie z tego sprawę, dlatego właśnie poszukują wykształconych w tym kierunku ludzi, którzy zadbają o rozwój marketingu internetowego ich firmy. Ukończenie studiów i zostanie specjalistą ds. reklamy internetowej otwiera cały szereg nowych możliwości i pozwala na realizowanie się na wielu ścieżkach kariery.

Dowiedz się czym jest marketing internetowy i jakie narzędzia się w nim stosuje. Dzięki studiom zdobędziesz wiedzę i praktyczne doświadczenie w posługiwaniu się kanałami promocyjnymi w marketingu internetowym. Nauczysz się świadomie tworzyć kampanie marketingowe w Internecie i przeniesiesz swoje umiejętności na najwyższy poziom.

Co to jest marketing internetowy?

Marketing internetowy, zwany również marketingiem online, polega na promowaniu marki oraz jej produktów i usług wśród odbiorców online za pomocą Internetu. W marketingu internetowym wykorzystuje się kombinację strategii internetowych, które pomagają budować lepsze relacje z odbiorcami i przyciągać więcej zainteresowanych leadów.

Perspektywy zatrudnienia dla specjalisty ds. martketingu internetowego

Ponieważ Internet sprawił, że łatwiej i taniej jest dystrybuować informacje i media do odbiorców na całym świecie, firmy zatrudniają specjalistów, aby dbać o ten aspekt marketingu. Marketing internetowy wykracza poza zwykłe wykorzystanie mediów cyfrowych do promowania firmy; obejmuje również elektroniczne systemy zarządzania relacjami z klientami i cyfrowe dane klientów. Specjaliści od marketingu internetowego mierzą i śledzą również efekty swoich kampanii za pomocą analityki sieciowej.

Specjaliści od reklamy internetowej wykorzystują strony wyników wyszukiwarek, Rich Media, strategie Web 2.0, pocztę elektroniczną, portale społecznościowe, a także urządzenia mobilne. Specjaliści ds. reklamy internetowej współpracują z menedżerami ds. marketingu i reklamy, artystami kreatywnymi i autorami kopii w celu stworzenia treści reklamowych do promowania firmy i jej produktów w Internecie.

Zostań specjalistą ds. reklamy internetowej i twórz skuteczne strategie

Silna strategia marketingu internetowego może przyciągnąć nowych klientów i stworzyć konsumentów, którzy będą lojalni wobec marki. Strategie obejmują inwestowanie w tworzenie przyjaznej dla użytkownika strony internetowej, optymalizację witryny dla wyszukiwarek w celu zwiększenia ruchu, tworzenie kampanii w mediach społecznościowych, które budują zaangażowanie klientów i pisanie informacji prasowych w celu zwiększenia zasięgu online.

Jakimi narzędziami posługuje sie specjalista ds. martketingu internetowego?

Marketing internetowy umożliwia wyświetlanie reklam i innych materiałów promocyjnych w oprogramowaniu, filmach wideo i na stronach internetowych. Reklamy mogą również pojawiać się w aplikacjach mobilnych, które ludzie mają w swoich smartfonach. W rzeczywistości istnieją niezliczone rodzaje reklam i kanałów online. Kanały reklamowe, w tym kontekście, odnoszą się do miejsc, w których reklamy mogą się pojawiać. Poniżej przedstawiamy kilka z nich:

Reklamy tekstowe

Reklama tekstowa składa się z tekstu pisanego z hiperłączem. Po kliknięciu w hiperłącze (link) następuje przejście na określoną stronę internetową. Nazywamy tę stronę internetową lub stronę internetową reklamodawcy "landing page". Reklamy tekstowe pojawiają się zazwyczaj w tekstach na blogach, artykułach informacyjnych lub jako samodzielny fragment tekstu.

Reklamy displayowe

Reklamy displayowe pojawiają się obok treści online. Przykładowo, mogą pojawić się obok artykułu informacyjnego. Reklamy displayowe są powszechne na stronach internetowych, w aplikacjach i e-mailach.

Banery reklamowe

Banery reklamowe pojawiają się w widocznym miejscu na stronach internetowych. Na początku rozwoju marketingu internetowego, były one niezwykle popularne. Dziś są one mniej powszechne, ale nadal możemy je zobaczyć w aplikacjach i na stronach internetowych.

Linki afiliacyjne

Linki partnerskie to specyficzne adresy URL, które posiadają nazwę użytkownika lub identyfikator partnera. Reklamodawca zazwyczaj używa linków afiliacyjnych do rejestrowania ruchu z kampanii reklamowej. Specjaliści ds. reklamy internetowej w ten sposób zbierają informację o skuteczności kampanii marketingowej. W marketingu afiliacyjnym, specjaliści świadomie rekrutują partnerów do sprzedaży ich produktów lub usług online.

Reklamy w aplikacji

Są to reklamy, które pojawiają się w aplikacjach oprogramowania. Mogą one występować w formie reklam displayowych, tekstowych lub natywnych. Specjaliści ds. reklamy internetowej śledzą trendy oraz wyniki kampanii i na tej podstawie mogą skutecznie tworzyć różne kombinacje reklam w aplikacji, w celu uzyskania najlepszych wyników. W ciągu ostatnich sześciu lat ten rodzaj marketingu internetowego stał się coraz bardziej popularny, z uwagi na to, że przynosi najlepsze rezultaty.

Reklamy e-mailowe

Reklama e-mail może pojawić się jako reklama display, reklama natywna lub reklama tekstowa. Specjaliści ds. reklamy internetowej robią wszystko, aby pozyskać bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem. Dla promotora produktu, posiadanie bezpośredniej linii komunikacji z konkretnymi osobami jest najlepszym rozwiązaniem i przynosi najkorzystniejsze skutki w prowadzeniu kampanii. Dlatego, w świecie marketingu internetowego, reklama e-mail jest najbardziej skuteczną formą reklamy.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO)

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) to proces optymalizacji witryny w celu uzyskania wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dzięki tej strategii witryna pojawia się we właściwych wynikach wyszukiwania, co pozwala przyciągnąć więcej użytkowników do witryny.

Znaczna część SEO polega na zwiększeniu pozycji w wynikach wyszukiwania poprzez zastosowanie technik mających na celu:

  • Badanie i włączanie do treści wyszukiwanych terminów (słów kluczowych), których używają docelowi odbiorcy
  • Generowanie wysokiej jakości treści, które dostarczają odbiorcom istotnych odpowiedzi na zadawane przez nich pytania
  • Poprawy doświadczenia użytkownika poprzez ulepszenie projektu strony internetowej
  • Zdobycie backlinków z autorytatywnych źródeł w branży w celu zdobycia pozycji online

Dzięki wiedzy zdobytej na studiach na kierunku Specjalista ds. reklamy internetowej z całą pewnością nauczysz się korzystać ze wszystkich wyżej wymienionych narzędzi. Nauczysz się wykorzystywać wiedzę teoretyczną w praktyce i tworzyć kampanie marketingowe w internecie, które będą przede wszystkim skuteczne.

Nie czekaj i już dzisiaj zapisz się na studia!

Dołącz do nas!
Dołącz do nas! Zapisz się online.

Nie zwlekaj! Zapisz się na studia online tylko w 3 minuty!