Następne zawarcie Porozumienia o Patronacie w ramach inicjatywy "Partnerska Szkoła".
Dnia 19 marca 2024 roku doszło do podpisania Porozumienia o Objęciu Patronatem w ramach programu "Partnerska Szkoła" między Wyższą Szkołą Biznesu - National Louis University (WSB-NLU) w Nowym Sączu, a Przedszkolem Muzycznym i Żłobkiem "Kraina Marzeń" w Nowym Sączu, reprezentowanym przez Dyrektora, Panią Anetę Durałek.
Celem tego porozumienia jest nawiązanie współpracy między WSB-NLU a PiŻKM, która będzie obejmować:
- Dostęp kadry PiŻKM do wybranych szkoleń i webinarów organizowanych przez WSB-NLU.
- Możliwość udziału kadry PiŻKM w pracach Kół Naukowych na Wydziałach WSB-NLU.
- Organizację warsztatów dla podopiecznych w obu instytucjach prowadzonych przez pracowników WSB-NLU.
- Uczestnictwo podopiecznych i kadry PiŻKM w konferencjach i wydarzeniach popularno-naukowych organizowanych przez WSB-NLU.
- Konsultacje nauczycieli PiŻKM z pracownikami naukowo-dydaktycznymi WSB-NLU.
- Wspieranie merytoryczne wspólnych przedsięwzięć dotyczących promocji i rozwoju obu instytucji.
- Aktywny udział podopiecznych i kadry PiŻKM w wydarzeniach organizowanych przez WSB-NLU, takich jak Uniwersytet I wieku, Mini Potęga Informatyki, Run 4 a Smile, International Cooking Day.
Porozumienie, będące wyrazem współpracy pomiędzy obiema instytucjami edukacyjnymi, zostało zawarte na czas nieokreślony i wchodzi w życie z chwilą podpisania.
Podczas podpisania umowy w ramach inicjatywy "Partnerska Szkoła" między WSB-NLU a PiŻKM, odbyły się niezwykle interesujące i inspirujące zajęcia dla dzieci uczęszczających do tego przedszkola. Była to doskonała okazja dla najmłodszych uczestników, aby zapoznać się z najnowszymi technologiami oraz zanurzyć się w fascynującym świecie nauki i techniki.
Podczas prezentacji można było zobaczyć różnorodne nowoczesne urządzenia, które z pewnością wywołały zachwyt i ciekawość wśród dzieci. Jednym z głównych punktów był pokaz drukarki 3D, która zapewne otworzyła dzieciom oczy na możliwości, jakie stwarza nowoczesna technologia w kształtowaniu rzeczywistości. Widok powstających przed ich oczami trójwymiarowych obiektów na pewno był niezwykle fascynujący i inspirujący.
Nie zabrakło również prezentacji robo-psa oraz ramienia robota, które wzbudziły ogromne zainteresowanie wśród dzieci. Obserwowanie interakcji z tymi zaawansowanymi technologicznie urządzeniami zapewne skłoniło maluchy do refleksji nad możliwościami, jakie niesie ze sobą rozwój robotyki i automatyzacji.
Takie inicjatywy nie tylko dostarczają dzieciom niezapomnianych wrażeń i doświadczeń, ale także pomagają im w rozwijaniu ciekawości oraz otwierają drzwi do świata nauki i technologii. Dzięki takim wydarzeniom dzieci mają szansę lepiej zrozumieć, jakie możliwości kryją się w dziedzinie nauk ścisłych i technicznych, co może być motywacją do dalszego zgłębiania tych obszarów w przyszłości. Inicjatywa "Partnerska Szkoła" stanowi doskonały przykład współpracy między instytucjami edukacyjnymi a społecznością lokalną, która przynosi wymierne korzyści dla wszystkich jej uczestników.