Fitness – ćwiczenia ogólnorozwojowe! Czy znasz podstawy ze świata gimnastyki?

Zajęcia fitness stają się ostatnio coraz bardziej popularne. Jeżeli zastanawiamy się nad tą formą aktywności, warto pamiętać, że to nie tylko różnorodne ćwiczenia odchudzające czy wzmacniające kondycję – fitness to styl życia, dbanie o swoje ciało i zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne (w temacie tego ostatniego polecamy Instytut Diagnostyki, Opiniodawstwa i Pomocy Psychologicznej WSB-NLU). Wszystko to przekłada się na radość z życia, dobre samopoczucie oraz piękną sylwetkę. Czym więc są zajęcia fitness? Z jakimi ćwiczeniami możemy się na nich spotkać? Gdzie polecamy zacząć?


Ćwiczenia kształtujące kondycję i sylwetkę.
Wśród ćwiczeń kształtujących sylwetkę i wzmacniających mięśnie odnajdziemy między innymi:
- TBC,
- BPU,
- trening obwodowy,
- FITBALL,
- ćwiczenia na mocne plecy.
Natomiast wśród form kształtujących wydolność fizyczną i wzmacniających układ krążenia spotkamy się ze:
- Stepem,
- Tabatą,
- Cardio Dance,
- Latungą.


Cóż takiego kryje się pod nietypowymi nazwami ćwiczeń fitness?
Chcesz zapisać się na zajęcia, by nieco się poruszać, ale nie wiesz, co oznaczają wszystkie skróty i nazwy? Sprawdź, jakie zajęcia dostępne są w Centrum Rekreacji OLIMP WSB-NLU i wybierz te, skrojone w sam raz do twoich potrzeb. Przy wyborze chętnie pomogą Ci tutejsze instruktorki.
TBC w CR OLIMP w Nowym Sączu (total body circuit) to ogólnorozwojowy zestaw ćwiczeń z wykorzystaniem stepów, ciężarków czy gum oporowych, co pozwala na wzmocnienie różnych partii mięśniowych. Tego typu trening warto łączyć z zajęciami aerobowymi. Innym tajemniczym skrótem jest BPU, oznaczający „brzuch, pośladki, uda”. Jak możemy się domyślać, ćwiczenia polegają na modelowaniu tych partii ciała, co poprzedzone jest rozgrzewką, a zakończone rozciąganiem. Pamiętajmy jednak, by nie skupiać się jedynie na wzmacnianiu jedynie tych mięśni, gdyż może to spowodować dysproporcje w sylwetce.
Fit Ball, czyli gimnastyka z wykorzystaniem piłek, to atrakcyjne zajęcia pozwalające na kształtowanie wymarzonej sylwetki. Różnorodne ćwiczenia pozwalają także na poprawieniu koordynacji ruchowej, stabilizację ciała oraz wzmocnienie wielu partii mięśni.
Do ćwiczeń typowo siłowych i wytrzymałościowych należy trening obwodowy – wykonywanie poszczególnych ćwiczeń jedno po drugim. Możemy robić przerwy po każdym ćwiczeniu, po całym cyklu (zwanym „obwodem”) lub trenować całkowicie bez przew. Warto wykonywać także ćwiczenia na mocne plecy, wzmacniające te partie mięśni – np. koci grzbiet, podnoszenie ciężarków czy podciąganie na drążku.
Jeżeli zależy nam na wzmocnieniu kondycji i układu krążenia w przyjemny sposób, na zajęciach fitness odnajdziemy formy taneczne – Cardio Dance oraz Latungę. Cardio Dance jest treningiem skutecznie wzmacniającym serce, a wykonywanie wykroków czy wyrzutów nóg czyni go niezwykle intensywnym. Natomiast Latunga to proste formy choreograficzne tańczone w rytm gorącej muzyki z Ameryki Południowej.
Do ciekawych zajęć choreograficznych należy także step – ćwiczenie ze stopniem o różnej wysokości, mieszczącej się w przedziale 10-25 cm. Dodanie ciężarków pozwala nie tylko na stymulowanie układu krążenia, ale również wzmocnienie mięśni.
Na naszą uwagę zasługuje prowadzona w CR OLIMP w  Nowym Sączu Tabata – trening interwałowy usprawniający metabolizm. Jest to niezwykle krótka forma, trwająca zaledwie 4 minuty. Polega na wykonywaniu serii intensywnych ćwiczeń, a każda runda wraz z przerwą trwa minutę.


Relaks po treningu – ćwiczenia wyciszające.
Wśród form relaksacyjnych obecnych na zajęciach fitness odnajdziemy między innymi stretching (rozciąganie), zajęcia na zdrowy kręgosłup oraz Pilates – gimnastykę wykonywaną w rytm spokojnej muzyki. Stretching polega na wykonywaniu serii ćwiczeń rozciągających – zarówno podczas całego czasu trwania zajęć, jak i jedynie pod koniec treningu. Powinniśmy odczuwać napięcie w mięśniach, jednak nigdy nie doprowadzać do przekroczenia granicy bólu, gdyż może się to źle skończyć.
Pilates jest relaksującą formą gimnastyki, podczas której wykonujemy różnorodne ćwiczenia do spokojnej muzyki. Tego typu zajęcia nie tylko rozluźniają mięśnie, lecz także przyczyniają się do korekty was postawy oraz zwiększenia elastyczności ciała.
Do ćwiczeń wyciszających należą także zajęcia na zdrowy kręgosłup, które pozwolą nam zredukować ból związany z siedzącym trybem życia. Wśród przykładowych ćwiczeń odnajdziemy koci grzbiet, skłony czy unoszenie ramion w górę.


Zapraszamy także do zapoznania się z cennikiem sauny w Centrum Rekreacji WSB-NLU. W sprawach rezerwacji sauny oraz po wszelkie informacje dotyczące zajęć należy dzwonić pod numer 18 44 99 126.
Przypominamy, że istnieje także możliwość wynajmu hali sportowej znajdującej się w CR OLIMP w Nowym Sączu. W celu wynajmu prosimy o kontakt pod numerem 18 44 99 112.

Dołącz do nas!
Dołącz do nas! Zapisz się online.

Nie zwlekaj! Zapisz się na studia online tylko w 3 minuty!