Zapraszamy do składania aplikacji na semestr zimowy 2024/2025.

PROCES REKRUTACJI
biznesowe kierunki studiów

Kierunki studiów z obszaru biznesu – co wybrać?

Oceń ten wpis:
(0.0)

Chociaż w dzisiejszych czasach wiele osób nie decyduje się na kontynuowanie edukacji po ukończeniu szkoły średniej, prawda jest taka, że ukończenie odpowiedniego kierunku studiów może być przepustką do kariery. Wybór studiów z obszaru biznesu jest ogromny, dlatego wybór wcale nie jest prosty. Czym się kierować podczas wyboru kierunku studiów? Czy kierunek biznesowy to dobre rozwiązanie?

Studia na kierunku zarządzanie

Studia na kierunku zarządzanie mają na celu przekazanie kompleksowej wiedzy z zakresu zarządzania różnymi aspektami. Studenci zdobywają umiejętności niezbędne do skutecznego kierowania zespołem, podejmowania strategicznych decyzji i osiągania celów biznesowych. Otrzymują wiedzę z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, kapitałem, finansami czy informacjami. W ramach tego kierunku do wyboru jest kilka specjalizacji, między innymi takich jak: analityk biznesowy, specjalista ds. administracji publicznej, specjalista ds. rachunkowości i finansów, specjalista ds. reklamy internetowej itp.

Program studiów na kierunku zarządzanie obejmuje zarówno teorię, jak i praktykę. Zazwyczaj uczelnie przewidują praktyki zawodowe i staże, które mają przygotować studenta do pracy po zdobyciu formalnego wykształcenia wyższego.

Umiejętności rozwijane podczas studiów na kierunku zarządzanie:

  • Umiejętności komunikacyjne – studenci zarządzania uczą się efektywnej komunikacji w biznesie zarówno w zakresie relacji międzyludzkich, jak i w odniesieniu do raportów i prezentacji.
  • Zarządzanie zespołem – podczas studiów duży nacisk kładzie się na rozwijanie umiejętności zarządzania zespołem. Studenci uczą się skutecznej współpracy, ale także delegowania zadań.
  • Analityczne myślenie – studenci w trakcie studiów będą także rozwijać umiejętność analizy danych, podejmowania decyzji na podstawie faktów, prognozowania trendów.
  • Zarządzanie projektem – studenci zdobywają wiedzę w zakresie planowania, wdrażania i monitorowania projektów.
  • Etyka biznesu – podczas studiów z zarządzania zwraca się szczególną uwagę także na kwestie etyki biznesu, studenci są uczeni odpowiedzialnego podejścia do podejmowania decyzji.

Finanse i rachunkowość

Finanse i rachunkowość to kierunek, który nie tylko kształtuje myślenie analityczne, ale rozwija zdolności do podejmowania strategicznych decyzji w obszarze finansów przedsiębiorstw. Studenci finansów i rachunkowości uczą się między innymi przewidywać, co wydarzy się na rynkach finansowych, analizy inwestycji, zdobywają również wiedzę w zakresie rachunkowości i podatków itp.

Umiejętności rozwijane podczas studiów na kierunku finanse i rachunkowość:

  • Rachunkowość finansowa i zarządcza – studenci uczą się prowadzenia ksiąg rachunkowych i sporządzania sprawozdań finansowych.
  • Analiza finansowa – studia kładą duży nacisk na umiejętność analizy bilansów, rachunków zysków i strat, a także ocenę kondycji finansowej przedsiębiorstw.
  • Zarządzanie ryzykiem finansowym – studenci zdobywają wiedzę na temat identyfikowania i minimalizacji ryzyka finansowego.
  • Planowanie finansowe – studia uczą planowania budżetów, prognozowania przepływów pieniężnych oraz podejmowania decyzji dotyczących alokacji zasobów finansowych.
  • Podatki i prawo finansowe – studenci zdobywają podstawową wiedzę na temat prawa finansowego i przepisów podatkowych.

Studia na kierunku finanse i rachunkowość będą dobrym wyborem dla osób, które chcą pracować w biurach rachunkowych, instytucjach finansowych lub planują otworzyć własną firmę. Absolwenci finansów i rachunkowości mają do wyboru różnorodne ścieżki kariery.

Marketing

Marketing to kierunek studiów, który rozwija umiejętności analityczne, uczy komunikacji marketingowej, realizacji kampanii reklamowych, a także budowania trwałych relacji z klientami. Studia na kierunku marketing dostarczają nie tylko wiedzy biznesowej, ale także wiedzy z zakresu psychologii, statystyki i psychologii.

Umiejętności rozwijane podczas studiów marketingowych:

  • Tworzenie strategii marketingowej – studenci uczą się opracowywania planów marketingowych, w tym określenie grupy docelowej, wybór odpowiednich narzędzi promocyjnych, analizy rynku.
  • Badania rynku – kierunek rozwija umiejętność przeprowadzania badań rynkowych, analizy trendów konsumenckich i prognozowania zmian na rynku.
  • Komunikacja marketingowa – studenci uczą się jak docierać do klientów i efektywnie się z nimi komunikować, aby stworzyć więź.
  • Zarządzanie marką – to kolejna ważna umiejętność, którą studenci posiądą w trakcie studiów. Studia marketingowe uczą budowania i utrzymywania pozytywnego wizerunku marki, co jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu.
  • E-marketing – nie można nie wspomnieć o e-marketingu, który jest niezbędny do promocji produktów i usług, ale także analizy efektywności działań online.

Absolwenci studiów marketingowych mają sporo możliwości, jeśli chodzi o ścieżkę kariery. Mogą podjąć pracę na stanowisku specjalisty ds. marketingu internetowego, komunikacji marketingowej, analityki rynku czy eksperta ds. e-marketingu. Wiedza marketingowa przyda się także osobom, które marzą o założeniu własnej działalności gospodarczej.

Analityka gospodarcza

Program studiów analityki gospodarczej obejmuje szeroki zakres tematyczny związany z analizą danych w kontekście biznesowym. Studenci tego kierunku studiów uczą się analizy danych, programowania, statystyki, matematyki finansowej, technologii informatycznych, ekonometrii.

Umiejętności rozwijane podczas studiów na kierunku analityka gospodarcza:

  • Analiza danych – studenci uczą się wykorzystywać różnorodne metody analizy danych, takie jak algorytmy, statystyka i inne technologie związane z big data.
  • Programowanie – kierunek może obejmować naukę języków programowania takich jak Python, R czy SQL, co umożliwia samodzielne przetwarzanie i analizę danych.
  • Raportowanie i wizualizacja danych – studenci zdobywają umiejętność prezentowania wyników analizy w formie raportów i wizualizacji.
  • Modele ekonometryczne – na studiach można nauczyć się także tworzenia i interpretacji modeli ekonometrycznych, co pozwala na prognozowanie i analizę ekonomiczną.
  • Zarządzanie projektem analitycznym – studenci uczą się także skutecznego zarządzania projektami analitycznymi, od planowania, po wdrażanie oraz ocenę skuteczności działań.

Absolwenci analityki gospodarczej mogą pracować w takich branżach jak: finanse, marketing, logistyka czy zająć stanowisko analityka ds. ryzyka. Obecnie tacy specjaliści są poszukiwani i cenieni na rynku pracy.

Dołącz do nas!
Dołącz do nas! Zapisz się online.

Nie zwlekaj! Zapisz się na studia online tylko w 3 minuty!

Zadzwoń do nas:

+48 18 44 99 100

lub podaj nam swój numer telefonu, a skontaktujemy się z Tobą w dogodnym dla Ciebie momencie.

Wybierz dogodną porę:

Wyślij formularz, a zadzwonimy do Ciebie!
Preferencje plików cookie
Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies klikając przycisk Ustawienia. Zalecamy zapoznanie się z polityką prywatności i klauzulą informacyjną RODO.
Preferencje plików cookie
Wykorzystanie plików cookie

Szanowni Państwo, nasz serwis stosuje pliki Cookies aby zapewnić jego prawidłowe działanie. Możecie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików Cookies. Zalecamy zapoznanie się z polityką prywatności i klauzulą informacyjną RODO.

Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie prosimy o kontakt.